رجب ماه رحمت الهی
 
لرستان
السلام علیک یا ابا الفضلل العباس (ع)
 
 

 

از حضرت رسول صلى الله علیه و آله روایت شده كه ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگ با كافران در این ماه حرام است.

فرمودند: رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است.

كسى كه یك روز از ماه رجب را روزه دارد مستوجب خوشنودى بزرگ خدا گردد و غضب الهى از او دور گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.

از حضرت موسى بن جعفر علیهماالسلام نقل شده است كه: هر كس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد آتش جهنم به اندازه یک سال راه، از او دور شود و هر كس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب گردد.

و همچنین فرمودند: كه رجب نام نهرى است در بهشت، از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر، هر كس یك روز از رجب را روزه دارد البته از آن نهر بیاشامد.

حضرت صادق علیه السلام فرمودند كه: حضرت رسول صلى الله علیه و آله فرمودند كه: ماه رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را أصب مى‏گویند، زیرا كه رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار نازل مى‏شود، پس بسیار بگوئید: أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:التَّوْبَة, :: 14:59 :: توسط : h.m

درباره وبلاگ
با سلام به وبلاگ خودتان خوش آمدی به اطلاع تمامی دوستان میرساند که تمامی تبلیغات وبلاگ از جانب ارائه دهنده فضای وبلاگ (لوکس بلاگ) میباشد وربطی به این جانب ندارد.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لرستان و آدرس hassanreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 316
بازدید دیروز : 274
بازدید هفته : 971
بازدید ماه : 1491
بازدید کل : 93165
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

مرجع وبلاگ نویسان جوان