لرستان
السلام علیک یا ابا الفضلل العباس (ع)
 
 

 

 

 


به نام خدا

آثار دعای فرج

روایات مختلفی به بیان آثار، فوائد و ویژگی هایی که بر دعا کردن برای تعجیل فرج مترتب است، پرداخته است که به پاره ای از آنها اشاره می کنیم.

1- فرمایش حضرت ولی عصر (علیه السّلام) : بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج که فرج شما در آن است.

2- این دعا سبب زیاد شدن نعمت می شود.

3- اظهار محبت قلبی است.

4- نشانه ی انتظار است.

5- زنده کردن امر ائمه اطهار (علیه السّلام) است.

6- مایه ی ناراحتی شیطان لعین است.

7- نجات یافتن از فتنه های آخر الزمان است.

8- اداء قسمتی از حقوق آن حضرت است، که اداء حق هر صاحب حقی،واجب ترین امور است.

9- تعظیم خداوند و دین خداوند است..

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 14:18 :: توسط : h.m

از روایات قطعی و معتبر شیعه این است که پیامبر فرمودند :

منم مدینه علم و علی باب آن . پس هر که خواهد بدین شهر وارد گردد از درب آن درون آید .

این حدیث مورد استناد اهل سنت نیز هست :

قال رسول الله صلى الله علیه و سلم : أنا مدینة العلم و علی بابها فمن أراد المدینة فلیأت الباب

حاکم نیسابوری ، المستدرك على الصحیحین ج 3 ص 137 ،  ، ناشر : دار الكتب العلمیة بیروت ، چاپ اول

حاکم نیشابوری ( از بزرگترین محدثین اهل سنت ) می گوید این روایت صحیح است .


ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 11:31 :: توسط : h.m

با انتقال قطعات ضریح جدید امام حسین(ع) به حرم مطهر اباعبدالله(ع) در كربلاي معلي و برپایی کارگاه عملیات اجرایی، از روز گذشته تعویض ضريح قديمي با ضريح جديد به صورت رسمي آغاز شد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ با انتقال قطعات ضریح جدید امام حسین(ع) به حرم مطهر اباعبدالله(ع) در كربلاي معلي و برپایی کارگاه عملیات اجرایی، از روز گذشته تعویض ضريح قديمي با ضريح جديد به صورت رسمي آغاز شد.

مدت زمان تعویض ضریح حدود 45 روز در نظر گرفته شده که از این مدت 10 روز به عملیات انتقال ضریح فعلی و مابقی به جایگزینی ضریح جدید اختصاص دارد.

کار ساخت ضریح جديد امام حسین(ع) در كشورمان از خرداد ماه سال 87 آغاز شد و ششم مهر ماه طي مراسمي با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از کشورهای عراق، عربستان، بحرین، لبنان و... از این ضریح مطهر رونمایی شد.
 
طراحی این ضریح مطهر توسط استاد محمود فرشچیان و خطاطیِ متون منقوش بر ضریح مقدس توسط استاد سید محمد حسینی موحد که از خطاطان به نام جهان اسلام است انجام شده است.

بالغ بر 14 میلیارد تومان صرف اجرای این پروژه شده است که از این مبلغ 5 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی در قالب طلا و جواهرات و سایر اقلام ارزشمند توسط عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) از سرتاسر ایران و جهان اهدا شده است.

اين تصاوير از طريق ستاد بازسازي عتبات عاليات در اختيار باشگاه خبرنگاران قرار گرفته است.



 


 


 


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:تعويض ضريح قديمي امام حسين(ع) با ضريح جديد + تصاوير , :: 8:50 :: توسط : h.m


 حضور ابا الفضلل العباس (ع) در عاشورا نشان داد که عارفی بصیر است و می‌داند که در مواقف مختلف چگونه ظهور و بروز داشته باشد. البته برای او که با نور الهی می‌بیند این امر دشوار نیست، ولی به ما می‌آموزد که عرفانی ارزنده است که اولا از سر چشمه ولایت سیراب گردد و ثانیا ثمره‌اش پیروی از ولایت باشد.

  روایتی از امام صادق (ع) که فرموده: «عموی ما عباس بصیرتی نافذ و بینشی عظیم و ایمانی شدید داشت، در محضر امام حسین جهاد نمود و در راه حضرتش جانبازی و ایثار تمام نمود و به شهادت رسید» گفت: بصیرتش به آن حضرت آموخت که ادب ورزد و در عین برادری، امامش را به لقب امامت صدا زند و همواره در برابر او متواضع و فروتن باشد و خود را خادم او و اهل بیتش بداند و فریب امویان را در فرستادن امان نامه نخورد و بداند که تعالی و شرافت و وصال در سایه امامت متجلی می‌شود.

شدت علاقه امام حسین(ع) به حضرت ابوالفضل(ع)

  شدت علاقه امام حسین(ع) به جناب ابوالفضل(ع)، مثل شدت علاقه حضرت رسول(ص) به حمزه سید الشهداء و جعفر طیار بود و این شدت تا عاشورا ادامه داشت تا اینکه بعد از شهادت قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل(ع)، روایت شده که حضرت امام حسین(ع) فرمودند «الآن انکسر ظَهری و قلّت حیلتی؛ اکنون کمرم شکست و چاره‌ام کم شد» همچنین نقل شده که بعد از شهادت حضرتش آثار شکستگی در چهره امام حسین (ع) نمایان ش
د. 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 4 تير 1391برچسب:بصیرت حضرت عباس(ع) , :: 11:21 :: توسط : h.m

برخیز که حجت خدا می آید / رحمت زحریم کبریا می آید

از گلشن عسگری گذر کن که سحر / بوی گل نرگس از فضا می آید . . .

عید مهدی بر شما مبارک

.

.

.

مهدی، نظری به ما عنایت کن

مارا به صراط خود هدایت کن

مهدی! اگر از منتظرانت بودیم

چون دیده ی نرگس نگرانت بودیم

با این همه روسیاهی و سنگدلی

ای کاش که از همسفرانت بودیم

میلاد دوازدهمین گل بوستان امامت و ولایت، امام عصر و الزمان مبارک
 



بسم الله الرحمن در این بخش قصد بر آن داریم که نشانه ها ی را که قبل از ظهور یگانه منجی عالم بشریت آقا صاحب الزمان(عج) به وقوع می پیوندد را طبق روایات معتبر معرفی نموده لازم به ذکر است که روایات بسیاری در رابطه با نشانه های ظهور موجود میباشد که ما به تعدادی از آنها اشاره میکنیم 1_طبق روایتی از امام صادق (ع)پنج نشانه حتمی قبل از ظهور قائم وجود دارد که 1-صیحه ی آسمانی ( صدا کردن بلند را صیحه گویند)2-خروج یمانی3-خروج سفیانی 4-فرو رفتن دربیابان بیدا(( و آنگاه سپاهیان سفیانی که برای فتح مکه و کعبه به آن سو رفته‌اند در بیابان بیداء گرفتار حادثه‌ای عجیب می‌شوند و همگی به جز دو یا سه نفر درون زمین فرو می‌روند. ))و 5- شهادت نفس زکیه 1- در احادیث معدود، اما معتبری محل شهادت نفس زکیه در نجف کوفه بیان شده‌است:
کشته شدن انسانی پاک در پشت کوفه(منظور نجف است)به همراه هفتاد نفر از نیکوکاران که ظاهراً در بعضی از احادیث آمد که....


 به جای ظهرالکوفه از نجف‌الکوفه استفاده شده‌است. ....ادامه مطلب رو از دست ندهید 
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 2 تير 1391برچسب:ظهور یگانه منجی, :: 16:0 :: توسط : h.m


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام , :: 16:9 :: توسط : h.m

عید مبعث :

به امر رب خود لبیک گوییم ، به همراه ملائک جمله گوییم ، سلام و رحمت حق بر
 محمد ، اللهم صل علی محمدوآل محمد .


   


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:اس ام اس, :: 16:57 :: توسط : h.m

 
خواند زبان دلم ثنای محمد(ص)
ماند خرد خیره در لقای محمد(ص)
دیده دل، جام جم به هیچ شمارد
سرمه کند گر زخاک پای محمد(ص)
عید مبعث بر همگان مبارک


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:sms,عید مبعث, :: 16:45 :: توسط : h.m

«شهادت امام موسي بن جعفر (عليهما السلام) هفتمين ستاره تابناک امامت و ولايت را به تمامي شيعيان حضرتش تسليت عرض مي كنيم»
آن حضرت فرمودند: علومی را که مردم به آن نیاز دارند در چهار چیز یافتم: نخست اين که پروردگارت را بشناسي (خداشناسي)، دوم اينکه بداني با تو چه کرده است (خودشناسي)، سوم اين که بداني از تو چه خواسته است (وظيفه شناسي) و چهارم اين که بداني چه چيز تو را از دينت بيرون مي برد (آفت شناسي)».
کافي ج 1 ص 50
 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 خرداد 1391برچسب:, :: 12:4 :: توسط : h.m

خبرگزاری فارس: استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه ضمن بیان شباهت میان امام مهدی(عج) و حضرت موسی(ع) در نحوه ولادت، به تبیین ادله اثبات ولادت امام زمان(عج) پرداخت.



به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس در ادامه سلسله مباحث «مهدویت و انتظار» گفت‌و‌گوی مشروحی با حجت الاسلام والمسلیمن «مهدی یوسفیان» استاد مرکز تخصصی مهدویت و مؤلف کتاب‌های «امام مهدی در قرآن»، «طلوع خورشید»، «طلوع خورشید»، «غیبت امام مهدی»، «رخداد ظهوری» و «شرایط ظهور» انجام داده‌ایم که این هفته، بخش دوم آن تقدیم خوانندگان گرامی می‌شود:

چگونگی ولادت حضرت مهدی (عج)

یوسفیان در ابتدای بخش دوم سخنان خود گفت: در روایات متعددی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است مردی از خاندان من ـ که دوازدهمین خلیفه و جانشین پس از من است ـ قیام خواهد کرد و با نابودی ظلم و ستم و برقراری حکومت الهی، عدل و راستی را در جهان خواهد گستراند.

وی گفت: فرمانروایان ستمگر عباسی براساس این روایات، به دنبال قتل و نابودی ایشان بودند و لذا مراقبت و سخت گیری زیادی نسبت به اهل بیت داشتند و حتی امام هادی علیه‌السلام و امام عسکری علیه‌السلام را به شهر سامرا منتقل کردند.

وی یادآور شد: روشن است که در چنین شرایطی، ولادت آن بزرگوار باید پنهانی و به گونه‌ای باشد که آسیبی به ایشان نرسد؛ از این رو ولادت ایشان به تولّد حضرت موسی علیه‌السلام تشبیه شده است.
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 خرداد 1391برچسب:, :: 9:52 :: توسط : h.m

بنام خداوند جان خرد
هر کسی در اطراف خود بنگرد، تفاوت‌های فراوانی بین مردم می‌بیند. در این نوشته، می‌خواهیم به تفاوت‌های بین مردم با نگاهی وسیع‌تر نگاه کنیم و نشان دهیم که قرآن چگونه دید ما را از سطح دنیا به سطح حقایق جهان ارتقا می‌دهد.




مفهوم آخرت در قرآن کریم افق دید ما را وسیع می‌کند و دید ما را از ظاهر بینی و سطحی نگری، به دور اندیشی و عمیق نگری می‌کشاند.

روزی پیامبر صلی الله علیه و آله بعد از نماز جماعت صبح جوانی را در مسجد دید که حالات جسمی او به خاطر لاغری بدن و زردی رنگ، طبیعی به نظر نمی‌آمد. پیامبر حال او را پرسید:

- امروز صبح چطوری؟

- در حالت یقین هستم ای رسول خدا.

- هر چیزی نشانه ای دارد. نشانه یقین تو چیست؟

- ای رسول خدا، یقینم مرا غمگین کرده و شب زنده دار و روزه دارم کرده است و از دنیا و آنچه در آن است روی گردانم کرده است. گویا به عرش پروردگارم می‌نگرم که برای حساب برافراشته شده و من در بین مردمی هستم که برای حساب جمع شده‌اند و گویا بهشتی‌ها را می‌بینم که در بهشت بهره‌مند می‌گردند و همدیگر را می‌شناسند و بر پشتی‌ها تکیه می‌زنند و اهل آتش را می‌بینم که در آن عذاب می‌شوند و فریاد می‌آورند و گویا همین الآن صدای (شعله های) آتش را با گوش‌هایم می‌شنوم.


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:, :: 16:12 :: توسط : h.m

ذکر سجده امام سجاد علیه السلام
 
طاوس بن کیسان یمانی، یکی از اصحاب بزرگ حضرت سجاد علیه السلام، می گوید: 
« شبی در مسجد الحرام وارد حجر اسماعیل شدم. امام سجاد علیه السلام وارد شد و به نماز مشغول شد. مدتی طولانی نماز خواند، سپس به سجده رفت. من با خود گفتم او مردی صالح از اهل بیتی نیکوکار است، حتماً به دعایش گوش فرا بدهم ببینم چه می‌گوید. شنیدم که در سجده فرمود:«عبیدک بفنائک، مسکینک بفنائک، فقیرک بفنائک، سائلک بفنائک »؛ ( بنده گوچک تو، وابسته به تو، نیازمند به تو، درخواست کننده از تو، در آستانه تو است. )
از آن پس هرگاه به ناراحتی و مشکلی برمی‌خوردم، این دعا را می‌خواندم و بدون استثنا مشکلم برطرف می‌شد.»

یوسف بن اسباط از پدرش نقل می کند که وارد مسجد کوفه شدم و دیدم جوانی با خدای خود مناجات می کند و در سجده خود می گوید: « سجد وجهی متعفراً فی التراب لخالقی و حق له »؛ ( صورتم خاک آلوده برای خالقش در سجده است و این خضوع و بندگی شایسته اوست. )
نزدیک‌تر رفتم و دیدم حضرت علی بن الحسین علیه السلام است.

و همچنین بنا بر نقل حضرت صادق علیه السلام از زبان یکی از غلامان حضرت سجاد علیه السلام « روزی امام به صحرا رفت و بر روی سنگی زبر به سجده افتاد. من ایستاده بودم و صدای بلند گریه امام را می شنیدم، و شمردم که هزار مرتبه گفت:«لا اله الاالله حقاّ حقاّ لا اله الا الله تعبداّ ورقا لا اله الا الله ایماناً و صدقاً... »؛ ( جز الله معبودی نیست و این را حق می دانم و بدان معترفم. جز الله معبودی نیست و این را در حالت بندگی کامل می گویم، جز الله معبودی نیست و این را بر اساس ایمان و راستی می گویم. ) 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 16:56 :: توسط : h.m

امام باقر عليه السّلام فرمود: پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله اين آيه را قرائت كرد: وَ آخَرينَ مِنْهُمْ لَمّا يَلْحَقُوا بِهِمْ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَكيمُ (62جمعه/3)
و [در ميان] ديگرانى از آنان كه هنوز به آنان نپيوسته‏اند، و اوست پيروزمند فرزانه.
(پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله براى تعليم و تزكيه) عده ديگرى برگزيده شده است كه به مؤمنين مى‏پيوندند و خداوند توانا و آگاه است.
شخصى به پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله عرض كرد: اينها چه كسى هستند؟
حضرت دست خود را بر شانه سلمان گذاشت و فرمود: -لو كان الايمان فى الثريا لنا لته رجال من هولاء-.
اگر ايمان در ستاره ثريا (پروين) باشد مردانى از طايفه همين سلمان به آن دست مى‏يابند. (1)

(1) - مجمع البيان، جلد 10، صفحه 284.




 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:, :: 18:58 :: توسط : h.m


رسول خدا صلى الله عليه و آله روزى وارد مسجد شد و مشاهده فرمود دو جلسه تشكيل يافته است .
يكى ، جلسه علم و دانش است ، كه در آن از معارف اسلامى بحث مى شود و ديگرى جلسه دعا و مناجات است ، كه در آن خدا را مى خوانند و دعا مى كنند.
پيمغبر صلى الله عليه و آله فرمود:
اين هر دو جلسه خوب است و هر دو را دوست دارم ، آن عده دعا مى كنند و اين عده راه دانش مى پويند و به بى سوادان آگاهى و آموزش مى دهند، ولى من اين گروه دوم را بر گروه اول كه صرفا به دعا و مناجات مشغولند ترجيح مى دهم ، زيرا من خود از جانب خداوند براى تعليم و آموزش بر انگيخته شده ام .
آنگاه رسول گرامى صلى الله عليه و آله به گروه تعليم دهندگان پيوست و با آنان در مجلس علم نشست .(1)

(1) بحار: ج 1، ص 206 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:رسول خدا صلى الله عليه و آله, :: 18:44 :: توسط : h.m


كتاب: سيره معصومان، ج 5، ص 47

 


زندگى امام صادق (ع) ابو عبد الله جعفر صادق ابن محمد باقر بن على بن
حسين بن على بن ابى طالب عليهم السلام
تولد، وفات، طول عمر و مدفن آن حضرت (ع)

امام جعفر صادق (ع) در پگاه روز جمعه يا دوشنبه هفدهم ربيع الاول و يا غره رجب سال 80 هجرى، در مدينه ديده به جهان گشود. اما بنا به گفته شيخ مفيد و كلينى و شهيد، ولادت آن حضرت در سال 83 هجرى اتفاق افتاده است. لكن ابن طلحه روايت نخست را صحيح‏تر مى‏داند و ابن خشاب نيز در اين باره گويد: چنان كه ذراع براى ما نقل كرده، روايت نخست، سال 80 هجرى، صحيح است. 

   



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:, :: 18:1 :: توسط : h.m

فرض کن حضرت مهدی به تو ظاهر گردد،ظاهرت هست چنان که خجالت نکشی؟

باطنت هست پسندیده ی صاحب نظری؟

خانه ات لایق او هست که مهمان گردد؟

لقمه ات در خور او هست که نزدش ببری؟

پول بی شبهه و سالم زهمه داراییت داری آن قدر که یک هدیه برایش بخری؟

حاضری گوشی همراه تو را چک بکند؟

با چنین شرط که در حافظه دستی نبری؟
واقفی بر عمل خویش تو بیش از دگران،می توان گفت تو را شیعه اثنی عشری؟452 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:یا ابا صالح المهدی, :: 11:33 :: توسط : h.m




۱- ما تقرب العبد الی الله بشیء افضل من سجود خفی

ترجمه:

هیچ کس به چیزی بهتر از سجده نهان ، به خدا تقرب نمیجوید .

منبع: کنز العمال ، ج ۳ ، ص ۲۴ ، ح ۵۲۶۹

۲- ما اوذی احد مثل ما اوذیت فی الله .

ترجمه:

هیچکس آن قدر که من در راه خدا اذیت دیدم ، اذیت نکشید

منبع: کنز العمال ، ج ۳ ، ص ۱۳۰ ، ح ۵۸۱۸

۳- ما من ساعة تمر بابن آدم لم یذکر الله فیها الا حسر علیها یوم القیامة

ترجمه:

ساعتی بی ذکر خدای بر آدمی زاد نگذرد مگر روز قیامت بر آن حسرت خورد .  



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:اس ام اس های تبریک عید مبعث, :: 11:6 :: توسط : h.m

بزرگوار کسی است که در کیفر بدی نیکی کند.
مؤمن را شادی در جبین است و اندوه در دل.
نادانی دردناک ترین دردهاست.
هنگامی که هوس ها بر عقل چیره شوند، انسان به پرتگاه ها کشیده می شود.
هیچ مالی پر فایده تر از عقل نیست.
دانائی میراثی است شریف و گرامی.
هر که مرا حرفی بیاموزد، مرا بنده خود گردانیده است.
هر کس میدرود آنچه را میکارد و جزا می بیند آنچه را عمل می کند
خوبی سخن در کم گفتن است.
دانشی که تو را اصلاح نکند، گمراهی است.
هر کس از خدا بترسد، ترسش از مردم کمتر می شود
سه کار شرم برنمی دارد: خدمت به مهمان، برخاستن از جا در برابر معلم و گرفتن حق خود.
دین مرد خرد اوست، کسی که عقل ندارد، دین ندارد.
رشکبر همیشه بیمار است.
درباره آنچه از آن شناختی نداری، سخن مگوی.
سینه عاقل، صندوق اسرارش می باشد.
یا دانشمندی زبان دار و گویا باش و یا شنونده ای علم نگهدار، مبادا جز این دو، شخص سومی باشی.
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 10:45 :: توسط : h.m

 

 


چهارم شعبان ، روز شکفتن گل معطر ابالفضل (ع)

بر شاخسار اهل‏بیت (ع) مبارک باد

.

.

.

عباس(ع) آمد تا برادری را معنا کند، وفا را شرح دهد، ایثار را الگو باشد

شجاعت را تفسیر کند و دلاوری را مصداقی والا گردد.

میلاد حضرت عباس(ع) مبارک باد.

.

.

.

میلاد مسعود اباالفضل جوان است

هنگام شادی و سرور شیعیانست

از دامن ام البنین ماهی عیان است

کز روی وی شرمنده ماه آسمانست

میلاد حضرت عباس(ع) مبارک باد.

.

.

.

فرزند دلیر حیدر آمد

عباس امیر لشکر آمد

می خواست نشان دهد ادب را

یک روز پی از برادر آمد

میلاد حضرت عباس(ع) مبارک باد . . .

.

.

.

میلاد اباالفضل(ع)، ماهتاب شب های غریبی حسین(ع)

و اسوه باشکوه جانبازی مبارک باد . . .



ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:اس ام اس میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز, :: 9:26 :: توسط : h.m


  : این ماه ماه نزول قرآن و ماه خداوند است و شب‌های قدر در آن قرار دارد. فضیلت ماه رمضان بسیار زیاد و نامحدود است.ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است. 


اس ام اس رمضان : معنی جمله زیر در ماه رمضان کامل معنا میشود ، ساحل دلت را به خدا بسپار ، خودش قشنگ ترین قایق را برایت می فرستد . . .


اس ام اس رمضان : ماه صیام، ماه خداوند ذوالعطی است / ماه وفور فیض و کرامات کبریاست
ماه صعود روح به اوج فضیلت است / ماه نزول مائده رحمت خداست . . .
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 13 خرداد 1391برچسب:اس ام اس رمضان , :: 17:27 :: توسط : h.m




اس ام اس نیمه شعبان : در انتظار دیدنت همه دلها بیقرارند
ای تک ستاره بهشت حسرت به دلمان نذار

اس ام اس نیمه شعبان : چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی
چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی

اس ام اس نیمه شعبان : بر چهره پر ز نور مهدی صلوات بر جان و دل صبور مهدی صلوات

اس ام اس نیمه شعبان : تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام
دوباره صبح؛ ظهر ؛ نه غروب شد نیامدی


اس ام اس نیمه شعبان : تا امر فرج شود مهیا بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات

اس ام اس نیمه شعبان :

سئوالی ساده دارم از حضورت من آیا زنده ام وقت ظهورت

اگر که آمدی من رفته بودم اسیر سال و ماه و هفته بودم

دعایم کن دوباره جان بگیرم بیایم در رکاب تو بمیرم


اس ام اس نیمه شعبان : کاش می شد در میان لحظه ها لحظه ی دیدار را نزدیک کرد

کاش می شد واژه ها را شست و انتظار را تفسیر کرد ولی افسوس ….

اس ام اس نیمه شعبان : شعـبــان شـد و پـیـک عشــق از راه آمــد

عــطــر نفـــس بقــیــــــــــــــة الـلــه آمــد

بـا جلــوه سجـاد و ابـوالفـضـل و حسـیـن

یک مـاه و سـه خورشیــد در ایـن مـاه آمـد

اس ام اس نیمه شعبان : خلیل آت
شین سخن ؛ تبر به دوش بت شکن
خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی

اس ام اس نیمه شعبان : کاش می شد اشک را تهدید کرد مدت لبخند را تمدید کرد ( میلاد نور مبارک )

اس ام اس نیمه شعبان : چشم هایم دیگر از آن من نیستند…

هیچ نمی خواهند… جز تو!

هیچ نمی بینند… جز تو!

پس بیا ای گل نرگس!

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:گل نرگس,اس ام اس نیمه شعبان, :: 16:38 :: توسط : h.m

   سئوالی ساده دارم از حضورت …. من آیا زنده ام وقت ظهورت ….. اگر که آمدی من رفته بودم …. اسیر سال و ماه و هفته بودم ….. دعایم کن دوباره جان بگیرم ….. بیایم در رکاب تو بمیرم

اس ام اس نیمه شعبان : آقا جان ! حیف نیست ماه شب چهارده پشت ابرهای تیره و پاره پاره پنهان بماند ، حیف نیست دیده را شوق وصا ل باشد ولی فروغ دیده نباشد …

اس ام اس نیمه شعبان : برای ما که خسته ایم نه ؛ ولی ….. برای عده ای چه خوب شد نیامدی

اس ام اس نیمه شعبان : تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام ….. دوباره صبح ؛ ظهر ؛ نه غروب شد نیامدی

اس ام اس نیمه شعبان : سه نور آمد به عالم پر ز احساس
معطر هر سه از عطر گل یاس
سه نور تابناک آسمانی
حسین بن علی ، سجاد و عباس

اس ام اس نیمه شعبان : ماه میلاد سه پرچم دار عشق
دلبر و دلداده و دلدار عشق
ماه میلاد سه ماه عالمین
سید سجاد و عباس و حسین(ع)

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:اس ام اس نیمه شعبان, :: 16:35 :: توسط : h.m


   
در گوش سحر طنین حزب‏اللَّه است
خورشید ز عزم عاشقان آگاه است
اى منتظران سرود وحدت خوانید
فرزند محمد و على در راه است


اس ام اس
های نیمه شعبان :

دعا می کنم غرق باران شوید
چو بوی خوش یاس و ریحان شوید
چو یاران مهدی شمارش کنند
دعا میکنم جزء یاران شوید


اس ام اس
های نیمه شعبان :

امام مهدی(عج)، بوستانی است از سرو رشید نرگس، از سلاله یاس فاطمه و از
ریشه گل های محمدی.


اس ام اس
های نیمه شعبان :

میلاد امام مهدی(عج) سفینه نجات و امید حیات، بر عاشقانش مبارک باد.

 







 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:اس ام اس های نیمه شعبان , :: 15:43 :: توسط : h.m

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 11:12 :: توسط : h.m

به زنان مومنه بگو دیدگان خویش فرو خوابانند و دامن های خویش حفظ کنند وزیورخویش آشکار نکنند مگرآنچه پیداست ،سرپوش های خویش بر گریبان ها بزنند،زیور خویش آشکار نکنندمگر برای شوهران ،یا پدران

،یاپدرشوهران،یاپسران،یاپسرشوهران،یابرادران،یا برادرزادگان ،یا خواهرزادگان ،یا زنان یا مملوکاتشان،یا مردان طفیلی که حاجت به زن ندارند،یا کودکان که از راز زنان آگاه نیستند. "تفلحون،31 (مطهری:1369،صص126و127 )  


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:حجاب از دیدگاه قرآن, :: 11:8 :: توسط : h.m

در فرهنگ دین، مساجد از چنان ارزش و منزلتی برخوردارند كه خداوند متعال آنها را خانه های خویش بر روی زمین و پناهگاهی مطمئن برای مؤمنین به شمار می آورد تا برای محفوظ ماندن از شرّ حوادث و آفات بدانجا روی آوردند(1) و این مكان مقدس را پایگاهی برای رسیدن به خدا و نزدیكی به آستانِ قُربِ حضرتِ حق بدانند و خداوند متعال نیز در تحسین آنان كه اینگونه می اندیشند، می فرماید: «همانگونه كه ستارگان برای زمینیان پرتوافشانی می كنند، مساجد نیز برای اهل آسمان نور افشانند و بی تردید خوشبخت، كسی است كه مساجد، خانه هایش باشد»(2) و از حضرت رسول اكرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) درباره ی اهمیت و ارزش مساجد روایت است كه: «بهترین مكانهای زمین، مساجد است و محبوب ترین افراد نزد خدا كسی است كه زودتر از همه به مسجد داخل شود و دیرتر از همه بیرون رود».(3)

فصلی برای گریستن
انسان در گریز از هوای نفس و در طریقت اُنس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا در انزوای وجود خویش در آثار صُنع پروردگارش با دیده ی عبرت بیندیشد و با سوزِ دل واشك دیده باطن خود را از زنگار گناهان بشوید و خانه ی دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد و اعتكاف، فرصت و مجالي است براي پرداخت به امور نفس خويش و جلوه گري نور محبّت خدا در سراي وجود انسان تا انسان بدون دلواپسي و وابستگى، خود را در سرای معبود نظاره گر باشد و مساجد همواره بعنوان پایگاهی جهت خلوتِ اُنس با معبود برای معتكفین محسوب می گردند.

فضائل اعتكاف
اعتكاف در لغت به معنای توقف طولانی در یك مكان و ملازمت داشتن بر چیزی است(4) و در شریعت و فقه اسلام بر اقامت سه روز و بیشتر از آن در مسجد جامع برای عبادت خدا و تهذیب نفس اطلاق می گردد كه شخص معتكف به حالتِ روزه بدان عمل می نماید، در مورد فضائل اعتكاف از حضرت رسول(صلّی الله علیه و آله و سلّم) احادیثی چند روایت گردیده كه به طور اجمال به برخی از آنها می پردازیم:
الف) حضرت فرمودند: معتكف از انجام گناهان باز می ایستد و بدین وسیله اجری مانند كسی كه همه ی نیكی ها و حسنات را انجام می دهد خواهد داشت.(5)
ب) هر كسی از روی ایمان و به خاطر خدا اعتكاف كند، همه ی گناهان گذشته ی او آمرزیده می شود.(6)
ج) هر كس یك روز را به منظور كسب عنایت الهی و به نیّت قرب خدا اعتكاف نماید، خداوند بین او و آتش سه خندق ایجاد می كند كه فاصله ی هر یك تا دیگری بیش از مسافت بین زمین و آسمان است.(7)

ایام البیض
در اعتكاف همواره ایامی مشهور و مورد اهمیت سالكان طریقت و اصحاب معرفت بوده است، كه از آن جمله مي توان به ده روز آخر ماه رمضان و ایام البیض ماه رجب اشاره كرد ولي آنچه كه ایام البیض ماه رجب يعني روزهاي سيزدهم، چهاردهم و پانزدهم این ماه را مورد عنایت اهل عرفان قرار می دهد به اختصار چنین است:
الف) تأكید در استحباب روزه ی آن سه روز می باشد كه روایاتی در شأن آن از رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) و امام صادق(علیه السّلام) وارد است؛ رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: «هر كس سه روز از وسط ماه رجب (سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم) را روزه بدارد و در شب هایش به نماز شب قیام كند، از دنیا رحلت نمی كند مگر با توبه ی نصوح»(8) و همچنین از امام صادق(علیه السّلام) نقل شده است كه: «هر كس ایام البیض ماه رجب را روزه بگيرد، خداوند متعال به ازای هر روز، ثواب روزه داری و شب زنده داری یك سال را برای او می نویسد و او روز قیامت در جایگاه ایمن شدگان از آتش دوزخ، خواهد ایستاد.»(9) همین طور در حدیثی از امام صادق(علیه السّلام) آمده است: «روز قیامت ندا كننده ای از جانب عرش ندا می دهد: «أین الرجبیّون؟» يعنى: «اهل ماه رجب كجایند؟» پس گروهی كه چهره ی آنان درخشان است و تاج هایی بر سر دارند بپا خیزند... همه ی اینها برای كسی است كه قسمتی از ماه رجب را روزه بگیرد، اگر چه یك روز در اول یا وسط یا آخرِ آن باشد.(10)
ب) عمل ام داوود كه از مبارك ترین و باعظمت ترین اعمال مستحبّی در طول سال به حساب می آید كه مشتمل بر دعای استفتاح و اعمال مستحبّی دیگری است و بنا بر فرمایش امام صادق(علیه السّلام) دعای استفتاح، دعایی است كه با آن درهای آسمانی باز می شود و خواننده ی آن، دعایش در همان ساعت مستجاب می گردد و برای كسی كه آن را بخواند، پاداشی به جز بهشت نیست.(11)

اهمیت اعتكاف
در میزان اهمیتی كه پیامبر اسلام(صلّی الله علیه و آله و سلّم) نسبت به امر اعتكاف قائل بودند، از امام صادق(علیه السّلام) روایت است كه رسول خدا در ده روز آخر ماه مبارك رمضان در مسجد معتكف می شدند و مؤمنین برای آن حضرت خیمه ای بر پا می كردند و ایشان در این ده روز بستر خویش را برمی چیدند و به اعتكاف مشغول بودند. در روایتی دیگر از امام صادق(علیه السّلام) می خوانیم كه: «جنگ بدر در ماه رمضان اتفاق افتاد و آن حضرت فرصت اعتكاف پیدا نكردند، از این رو سال بعد بیست روز معتكف شدند: ده روز برای همان سال و ده روز برای سال قبل كه اعتكاف از ایشان فوت شده بود».(12)

پي نوشتها:
1- نهج الفصاحه، ابوالقاسم پاینده، حدیث 71، بنای تقوا، محمد تقي ربانى، ص 19.
2- ثواب الاعمال، شیخ صدوق، ص 63.
3- وسائل الشیعه، حر عاملى، ج 3، ص 533؛ بنای تقوا، ص 14.
4- اعتكاف تطهیر صحیفه ی اعمال، واحد تحقیقات مسجد جمكران، ص 9.
5- اعتكاف تطهیر صحیفه ی اعمال، ص 16.
6- همان، ص 14.
7- همان، ص 15.
8- همان، ص 29.
9- همان، ص 29.
10- همان، ص 28.
11- اعتكاف ابرار، مؤسسه دارالهدى، ص 107.
12- اعتكاف ابرار، ص 41. 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 13 خرداد 1391برچسب:اعتکاف و ایام البیض, :: 18:13 :: توسط : h.m

خواستم شکوه کنم به دلم بد امد

یادم افتاد کسی هست که خواهد امد

حتم دارم کلماتش همه باران هستند

حرفهایش به دل انگیزی قران هستند

عطر هر گل چو مسیح از نفسش می بارد

چه شبی می شود ان شب که علم بردارد

تعجیل در ظهورش صلوات 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 16:46 :: توسط : h.m

لحظه لحظه بوى ظهور مى آید / عطر ناب گل حضور مى آید

سبز مردى از قبیله عشق / ساده و سبز و صبور مى آید


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

تو امام عصری و عصر جمعه های من این همه دلگیر!

گنهم چیست که در مرداب خویش افتاده ام گیر


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


دوست دارم که یک شب جمعه/ صبح گردد به رسم خوش عهدی

ناگهان بشنوم زسمت حجاز/ نغمه ی دلخوش انا المهدی 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 11:53 :: توسط : h.m

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

اميرالمؤمنين عليه السّلام در مورد مساجد و مسلمانان آخرالزمان مى فرمايد:
ياءتى على الناس زمان لا يبقى من القرآن الارسمه و من الاسلام الا اسمه ، مساجدهم يومئذ عامرة من البناء خالية من الهدى .
زمانى بر مردم مى آيد كه از قرآن باقى نماند مگر خط و نشان آن (خوب مى نويسد و چاپ مى كنند اما از علم و عمل خبرى نيست ) و از اسلام نماند مگر اسمى (فقط نامشان مسلمان است وگرنه از نظر عقائد و اخلاق و اعمال بوئى از اسلام نبرده اند).
مسجدهاى آنها از نظر ساختمان آباد است (مساجد را مجلل و زيبا مى سازند) اما از هدايت (و بيان احكام دين ) تهى و) خراب است .
ساكنين و سازنده هاى آن بدترين اهل زمين هستند، آنها سرمنشاء فتنه و پناهگاه گناه هستند.
آنكه از فتنه كناره گيرى كند به فتنه برمى گردانند و هر كه عقب افتاده به طرف آن مى كشانند، خداوند سبحان مى فرمايد: به خودم سوگند كه چنان فتنه اى بر آنها بفرستم كه شخص بردبار در آن حيران ماند و قطعا انجام مى دهد. سپس فرمود: و ما از خداوند درخواست مى كنيم ما را از لغزش ‍ غفلت برهاند.(393) 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 19:36 :: توسط : h.m



بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

يظهر فى آخرالزمان و اقتراب الساعة و هو شرّ الازمنة نسوة كاشفات عاريات متبرّجات خارجات من الدين ، داخلات فى الفتن ، مائلات الى الشهوات ، مسرعات الى اللذات ، مستحلات للمحرمات فى جهنم خالدات .
در آخرالزمان و نزديك شدن زمان موعود (قيامت يا حضرت مهدى عليه السّلام ) كه بدترين زمانهاست (چون جهان از ظلم و ستم پر شود) زنانى ظاهر مى شوند بى حجاب و عريان بيرون آمده خودنمائى مى كنند، از دين خارج مى شوند (به احكام دين توجهى ندارند) در فتنه ها (آشوبها يا محافل عيش و شهوت ) داخل مى شوند و شهوترانى روى مى آورند و به لذات جوئيها شتابانند، حرامهاى الهى را حلال مى كنند و در جهنم هميشه خواهند ماند.(392) 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 19:7 :: توسط : h.m

یکی از سنتهای حسنه، اعتکاف است که در حال حاضر در کشور ما هر ساله در ایام البیض ماه رجب برگزار می‏گردد و بسیاری از مؤمنان نیک سرشت از اصناف گوناگون به مساجد جامع می‏روند و به عبادت و دعا و روزه‏داری می‏پردازند .

از کلمات معصومین علیهم السلام روایات زیادی درباره اهمیت و ثواب اعتکاف نقل شده و بر مکانها و زمان خاصی در اعتکاف تاکید شده است . به عنوان نمونه از امام رضا علیه السلام نقل شده است که فرمودند: «اعتکاف لیلة فی شهر رمضان یعدل حجة و اعتکاف لیلة فی مسجد رسول الله صلی الله علیه و آله و عند قبره یعدل حجة و عمرة و من زار الحسین علیه السلام یعتکف عنده العشر الاواخر من شهر رمضان فکانما اعتکف عند قبر رسول الله النبی صلی الله علیه و آله و من اعتکف عند قبر رسول الله صلی الله علیه و آله کان ذلک افضل له من حجة و عمرة بعد حجة الاسلام; [ثواب] اعتکاف یک شب در ماه رمضان معادل [ثواب] یک حج است و اعتکاف یک شب در مسجد رسول خدا صلی الله علیه و آله و نزد قبر او معادل یک حج و یک عمره است و هر کس [قبر] امام حسین علیه السلام را زیارت کند در حالی که در دهه آخر ماه رمضان نزد او معتکف باشد، همانند آن است که کنار قبر رسول خدا صلی الله علیه و آله اعتکاف کرده است و هر کس کنار قبر رسول خدا معتکف شود، برای او از یک حج و یک عمره بعد از حج واجب بهتر است .»

اعتکاف، برنامه‏ای مهم برای خودسازی انسان است که او را در طی چند روز از مظاهر فریبنده مادی دنیا دور می‏سازد و در جهانی روحانی و معنوی غرق می‏کند . این سنت‏حسنه همچون دیگر سنتها و عبادتها مجموعه‏ای از بایدها و نبایدها را به همراه خود دارد 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:اعتکاف, :: 10:49 :: توسط : h.m

پیامبر اکرم فرمودند:



علی(علیه السلام) با حق و قرآن است و حق و قرآن نیز با علی هستند از همدیگر جدا نمی شوند تا در حوض کوثر بر من وارد شوند

تاریخ دمشق ج3 ص153


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 11:25 :: توسط : h.m

 
  در ابتدای بخش دوم گفت‌وگوی خود با فارس اظهار داشت: حضرت آیت الله بهجت به زیارت بسیار علاقه داشت. همین اواخر با ایشان به سفر مشهد رفتیم. وقتی ایشان به حرم می‌رفت و برمی‌گشت، خیلی حال او فرق می‌کرد. ما که همراه ایشان بودیم، با اینکه دو ـ سه ساعت بیدار بودیم، خسته می‌شدیم و دیگر حتی حال صبحانه خوردن نداشتی          1391



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:آیت الله بهجت , :: 18:44 :: توسط : h.m



بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

1- از آنجا كه اعمال ما بر حضرت عرضه مى شود شايسته است كه با رعايت قوانين شرع و انجام دستورات الهى سبب خشنودى آن بزرگوار باشيم و سرآمد اين اعمال دفاع سرسختانه از اسلام و احكام متعالى آن و انقلاب شكوهمند اسلامى و رهبرى آن كه نيابت حضرت حجت را بر عهده دارد مى باشد.
2- پيروى از راهنمائيهاى علماء اعلام و مراجع بزرگوار شيعه در ايام غيبت آن حضرت براى مصون ماندن از هر گونه انحراف از دين و مكتب اهل البيت عليه السّلام .
3- به ياد آن امام حاضر و رهبر مظلوم باشيم و براى حضرتش از صميم دل دعا كنيم و بگوئيم : ((اللهم كن لوليك الحجة بن الحسن صلواتك عليه و على آبائه فى هذه الساعة و فى كل ساعة وليّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دليلا و عينا حتى تسكنه ارضك طوعا و تمتعه فيها طويلا.))
4- خواندن دعاى ((اللهم بلغ مولاى صاحب الزمان )) در هر صبح و زيارت آل يس حداقل در هر جمعه و همچنين دعاى عظيم الشاءن ندبه .
5- توسّل به آن حجت خدا در مشكلات كه امروز پناه عالميان اوست ،
مخصوصا خواندن دو ركعت نماز مثل نماز مثل صبح با اين تفاوت كه آيه : ((اياك نعبد و اياك نستعين )) را در سوره حمد در هر دو ركعت يكصد بار تكرار كردن كه براى برآورده شدن حوائج تجربه شده است .
6- احترام به نام آن حضرت و برخاستن به هنگام شنيدن نام قائم و گذاردن دستها بر روى سر به احترام ايشان .
7- دعاى مكرر و جانسوز جهت ظهور حضرت و آماده شدن زمينه قيام آن حضرت كه طبق روايات فرموده اند براى ظهور دعا كنيد كه گشايش ‍ شما در آن است و اگر دعا نكنيد ممكن است تا آخرين درجه تاءخير افتد.
و كسانى كه مايلند آن يوسف فاطمه را زيارت كنند دعاى عهد را كه در كتاب ارزنده مفاتيح الجنان ذكر شده است چهل صبح بخوانند كه حضرت صادق عليه السّلام فرمود: هر كه اين دعا را بخواند به ديدار حضرتش نائل شود و اگر از دنيا برود او را در دولت حضرت زنده مى گردانند. همه هست آرزويم كه ببينم از تو روئى
چه زيان تو را كه من هم برسم به آرزوئى
به كسى جمال خود را ننموده اى و بينم
همه جا به هر زبانى بود از تو گفتگوئى
به ره تو بس كه نالم ز غم تو بس كه مويم
شده ام ز ناله نائى ، شده ام ز مويه مويى 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 18:8 :: توسط : h.m



بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

1- از آنجا كه اعمال ما بر حضرت عرضه مى شود شايسته است كه با رعايت قوانين شرع و انجام دستورات الهى سبب خشنودى آن بزرگوار باشيم و سرآمد اين اعمال دفاع سرسختانه از اسلام و احكام متعالى آن و انقلاب شكوهمند اسلامى و رهبرى آن كه نيابت حضرت حجت را بر عهده دارد مى باشد.
2- پيروى از راهنمائيهاى علماء اعلام و مراجع بزرگوار شيعه در ايام غيبت آن حضرت براى مصون ماندن از هر گونه انحراف از دين و مكتب اهل البيت عليه السّلام .
3- به ياد آن امام حاضر و رهبر مظلوم باشيم و براى حضرتش از صميم دل دعا كنيم و بگوئيم : ((اللهم كن لوليك الحجة بن الحسن صلواتك عليه و على آبائه فى هذه الساعة و فى كل ساعة وليّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دليلا و عينا حتى تسكنه ارضك طوعا و تمتعه فيها طويلا.))
4- خواندن دعاى ((اللهم بلغ مولاى صاحب الزمان )) در هر صبح و زيارت آل يس حداقل در هر جمعه و همچنين دعاى عظيم الشاءن ندبه .
5- توسّل به آن حجت خدا در مشكلات كه امروز پناه عالميان اوست ،
مخصوصا خواندن دو ركعت نماز مثل نماز مثل صبح با اين تفاوت كه آيه : ((اياك نعبد و اياك نستعين )) را در سوره حمد در هر دو ركعت يكصد بار تكرار كردن كه براى برآورده شدن حوائج تجربه شده است .
6- احترام به نام آن حضرت و برخاستن به هنگام شنيدن نام قائم و گذاردن دستها بر روى سر به احترام ايشان .
7- دعاى مكرر و جانسوز جهت ظهور حضرت و آماده شدن زمينه قيام آن حضرت كه طبق روايات فرموده اند براى ظهور دعا كنيد كه گشايش ‍ شما در آن است و اگر دعا نكنيد ممكن است تا آخرين درجه تاءخير افتد.
و كسانى كه مايلند آن يوسف فاطمه را زيارت كنند دعاى عهد را كه در كتاب ارزنده مفاتيح الجنان ذكر شده است چهل صبح بخوانند كه حضرت صادق عليه السّلام فرمود: هر كه اين دعا را بخواند به ديدار حضرتش نائل شود و اگر از دنيا برود او را در دولت حضرت زنده مى گردانند. همه هست آرزويم كه ببينم از تو روئى
چه زيان تو را كه من هم برسم به آرزوئى
به كسى جمال خود را ننموده اى و بينم
همه جا به هر زبانى بود از تو گفتگوئى
به ره تو بس كه نالم ز غم تو بس كه مويم
شده ام ز ناله نائى ، شده ام ز مويه مويى 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 18:8 :: توسط : h.m

بسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

عبدالله بن عباس صاحب فرزندى شد و نتوانست نماز ظهر را به جماعت با حضرت على عليه السلام بخواند، حضرت بعد از نماز فرمود: چرا ابن عباس به نماز حاضر نشده است ؟
عرض كردند: پسرى براى او متولد شده است (و گرفتار است )
حضرت فرمود: بيائيد برويم به ديدن او، وقتى نزد ابن عباس آمدند حضرت فرمود: مبارك است ، نامش را چه گذاردى ؟ عرض كرد: يا اميرالمؤمنين آيا بر من رواست كه در نامگذارى بر شما پيشقدم شوم ؟
 حضرت فرمود: او را به من بده ، حضرت او را گرفت و كام برداشت (و در روايتى با خرمائى كه در دهان خود تبرك كرده بود كام برداشت ) و دعا نمود، آنگاه او را به ابن عباس داده فرمود: ((خذاليك ابا الاملاك ، بگير پدر پادشاهان را!)) من نام او را على و كنيه اش ‍ (252) را ابوالحسن نهادم . 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 20:16 :: توسط : h.m

پيشگوئيهاى حضرت به خزينه دار معاويه

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

امام صادق عليه السلام فرمود: معاويه را خزانه دارى بود به نام جبير خابور كه مادرى پير در كوفه داشت ، روزى به معاويه گفت :
من مادرى پير در كوفه دارم ، مشتاق ديدار او هستم ، اجازه بده بروم او را ببينم و حق مادرى او را ادا كنم .
 معاويه گفت : با كوفه چه كار دارى ؟ در آنجا مرد یست به نام على بن ابيطالب ، من در امان نيستم كه تو را گمراه كند.
جبير گفت : مرا با على چه كار؟ من به ديدن مادرم مى روم تا حق مادرى او را ادا كنم . معاويه بار ديگر سخن خود را تكرار كرد ولى در اثر اصرار جبير اجازه داد و او به كوفه آمد حضرت على عليه السلام وقتى جبير را ديد به او فرمود:
 آگاه باش (اى جبير) كه تو گنجى از گنجهاى خداوند مى باشى و معاويه پنداشته است كه من تورا گمراه میکنم و اينرا با تو در ميان گذارده است .
عرض كرد: همينطور است به خدا قسم اين چنين پنداشته است . فرمود: با تو مالى است كه آنرا در عين التمر(53) پنهان كرده اى ، عرض كرد: راست مى گوئى اى اميرالمؤمنين ! آنگاه حضرت به امام حسن عليه السلام فرمود تا او را به خانه برده به نيكويى پذيرايى نمايد. 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:پيشگوئيهاى حضرت به خزينه دار معاويه, :: 20:12 :: توسط : h.m

جويرة بن مسهر عبدى گويد: در راه صفين وقتى اميرالمؤمنين به زمين كربلا رسيد نگاهى به چپ و راست افكند و گريه كرد.
سپس فرمود: به خدا قسم اينجا فرود مى آيند، مردم سخن حضرت را نفهميدند مگر هنگام شهادت اباعبدالله الحسين عليه السّلام .
يكى از اصحاب گويد: من در آنجا استخوان شترى را به عنوان نشانه همانجائى كه حضرت اشاره كرده بود در زمين نهادم ، وقتى امام حسين عليه السّلام كشته شد، ديدم استخوان همانجائى است كه او و اصحاب او كشته شدند.(351) 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 19:51 :: توسط : h.m

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

اميرالمؤمنين عليه السلام در جنگ صفين در ميان لشكر خود متوجه غوغائى شد، مردم به جنب وجوش آمده بودند، حضرت از علت آن سؤ ال نمود، گفتند: معاويه كشته شده است . حضرت فرمود: نه ، قسم به آنكه جانم به دست (قدرت ) اوست او نمى ميرد تا اينكه امير اين امت شود و همه با او بيعت كنند.
عرض كردند: (اكنون كه مى دانيد او پيروز خواهد شد) چرا با او مى جنگيد؟ فرمود: تا عذرى باشد ميان من خداوند (يعنى انجام وظيفه و اتمام حجت بر مردم و روشن شدن حق را باطل و طرفداران آن دو).
در روايت ديگرى سوارى از شام خبر مرگ معاويه را آورد، او را نه نزد حضرت آوردند، حضرت فرمود: آيا خودت شاهد مرگ معاويه بودى ؟ با كمال تعجب گفت : آرى خاك هم بر او ريختيم ! حضرت فرمود:
دروغ مى گويد، گفتند: از كجا فهميديد كه دروغ مى گويد؟ فرمود: او نمى ميرد تا اينكه چنين و چنان كند و مقدارى از كارهاى معاويه را حضرت بيان كرد، گفتند: پس چرا با او مى جنگيد؟ فرمود: براى (اتمام ) حجّت . (181) 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 6 خرداد 1391برچسب:پيشگوئيهاى امير المؤمنين, :: 20:13 :: توسط : h.m

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

درباره وبلاگ
با سلام به وبلاگ خودتان خوش آمدی به اطلاع تمامی دوستان میرساند که تمامی تبلیغات وبلاگ از جانب ارائه دهنده فضای وبلاگ (لوکس بلاگ) میباشد وربطی به این جانب ندارد.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لرستان و آدرس hassanreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 27
بازدید کل : 91665
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

مرجع وبلاگ نویسان جوان